Zakupy online to mocny konkuret ich offline’owego odpowiednika. Dostępne i intuicyjne - stały się niekwestionowaną codziennością użytkowników sieci. Choć o userach mówimy z zasady, jak o podmiocie zbiorowym, to nie należy zapominać, że wirtualni konsumenci dzielą się na szereg zróżnicowanych grup, które w różnoraki sposób wchodzą w interakcje z markami. Wraz z Grupą Domodi wzięliśmy pod lupę generacje: Baby Boomers, Pokolenie X oraz Pokolenie Z i zadaliśmy sobie pytanie w jaki sposób podejmują oni decyzje zakupowe?
Tożsame preferencje zakupowe
Decyzje zakupowe

fot. Grupa Domodi
Młoda generacja Z kupuje o dwa razy więcej butów sportowych od swoich starszych koleżanek, co jest całkowicie naturalnym trendem dyktowanym przez wybiegi, influencerki czy magazyny modowe. Mimo, że są to małe niuanse, mogą pomóc sklepom przy planowaniu działań skierowanych do określonej grupy docelowej.
Filip Kaźmierczak, lider analiz Grupy Domodi
Media społecznościowe i sprzedaż
W serwisach, których odbiorcą jest najmłodsza grupa, social media generują nawet do 60% całości ruchu w sklepie. Jednak w tym kanale widać też pewien trend: w grupie wiekowej 18–24 większość udziału mają Instagram i Pinterest. Nie jest nowością, że Facebook powoli schodzi na dalszy plan działań sprzedażowych. Badania od dawna pokazują, że użytkownik Facebooka starzeje się i średnia wieku userów rośnie .
Filip Kaźmierczak, lider analiz Grupy Domodi
Dla kogo display i remarketing?
Młodsza grupa mężczyzn polega głównie na wyszukiwarce Google oraz social mediach, skąd ruch generuje kolejno: 30% oraz 20% sprzedaży. Natomiast wśród męskiej grupy 44+ reklamy displayowe generują nawet 30% ruchu i transakcji w sklepach.
Filip Kaźmierczak, lider analiz Grupy Domodi

fot. Grupa Domodi
Komputery idą w odstawkę, czyli Mobile First

fot. Grupa Domodi